Oväntat

Jag orkade aldrig skriva igår och berätta hur det gick på sjukhuset.
Men det visade sig att jag är allergisk mot björk och gräs, som jag inte hade väntat mig alls.
Har aldrig reagerat på pollen vad jag har märkt, men jag kan ju ha trott att jag varit förkyld och så var det pollenallergi.
Det var iaf de två som jag reagerade starkast på, men sen hade jag en liten reaktion på katt också.
Så egentligen tyckte hon som gjorde testet att vi skulle göra oss av med katterna.
Men hon förstod ju att dom är en del av vår lilla familj nu och att jag aldrig skulle kunna göra så.
Så det viktigaste var att dom inte fick vistas mer i sängen eftersom man spenderar så många timmar där.
Om vi fortsätter att ha dom i sängen så skulle jag kunna få astma och det är jag inte så sugen på.
Så inatt försökte vi hålla dom ute från sovrummet.
Det är inte det lättaste när man har en katt som hoppar upp på handtaget och öppnar dörren.
Men vi låste och fick istället stå ut med att höra ca 100 dunsar mitt i natten när lilla geisha försökte ta sig in.
Så idag är vi ganska trötta, både älskling o jag.
Men han var ju tvungen att gå upp vid 6 tiden, jag kan ju sova längre om jag vill det.

Någon som har en lösning på hur man ska kunna hålla henne ute från sovrummet utan att vi ska bli sömnlösa för att hon försöker öppna dörren ? 
Vi kan ju inte stänga in henne i ett annat rum heller eftersom hon behöver ju kunna gå till kattlådan osv :/
Ja vi får se hur det löser sig.

Idag så ska jag hem till mamma och pappa några timmar innan jag ska jobba vi kl 16 till 18.
Mamma har varit dålig igår och har stannat hemma från jobbet idag så ska se om jag kan pigga upp henne lite.
Sen efter jobbet så kommer älskling och hämtar mig.
Han ska ut till furuby först eftersom det är en kille som ska komma och titta på bilen.
Så vi håller tummarna för att han ska få den såld idag :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Citron ska ju funka tydligen :) har hört att katter inte gillar lukten :p

2009-03-04 @ 17:51:51
Postat av: charlie

det är riktigt skönt o få hem päronen :D

2009-03-05 @ 20:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0