Böcker

Nu har jag precis suttit och klickat hem några böcker och det blev dessa tre:



Pojken som kallades det.
De flesta har säkert hört talas om den.
En pojke som lever under hemska förhållanden med en mamma som misshandlar och torterar honom.




Vingklippt ängel som om jag läste kort om på adlribis.se där jag beställde böckerna.
Den handlar om en tjej som är psykiskt sjuk och så får man följa hennes väg genom behandlingshem osv.



Den sista boken heter Flickan med de röda skorna.
Det är en historia om en flicka som är 3 år och får cancer.
Man får följa mamman genom allt detta jobbiga.
Den har fått riktigt bra recensioner på hemsidan så jag har höga förväntningar på den.

Men nu ska jag krypa ner i ett varmt bad och läsa ut den tredje och sista boken i sagan om ringen triologin :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

pojken som kallades det är en rörande och gripande bok. Jag läste den väldigt snabbt eftersom den är så bra! :)

2009-03-13 @ 08:25:48
URL: http://www.lovelovisan.bloggspot.com
Postat av: Hajen

Oh, dom två översta är mycket bra! :) Den undre har jag velat läsa hur länge som helst, så du får säga till om den är bra. :o

2009-03-13 @ 11:15:04
URL: http://sharkinboots.blogspot.com
Postat av: cHarLie

Då ska jag berätta för dig! Pojken som kallades det och flickan med de röda skorna, är två EXTREMT bra böcker! Dom vill man inte missa!

2009-03-13 @ 16:13:29
Postat av: Anonym

förresten, läs även den andra boken, uppföjaren på pojken som kallades det. "pojken som överlevde".

2009-03-13 @ 16:14:49
Postat av: allex

bra val av böcker! har du läst nån av dom innan?

jag har läst alla utom den sista. och dom är så bra att man inte kan lägga ner boken för en minut ^^, haha hoppas du får trevlig läsning! och tack för kommentaren

2009-03-16 @ 19:21:42
URL: http://rewindthevideo.blogg.se/
Postat av: Ronja

Pojken som kallades det är jätte bra :) du måste läsa böckerna som kommer efter också. :] vingklippt ängel är också riktigt bra.

2009-03-20 @ 11:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0