Blogg uppehåll

Det har hänt mycket sen jag skrev mitt senaste inlägg och jag har haft lite för mycket att tänka på för att orka med att skriva.
Vi var med Zeke hos veterinären och när hon lyssnade på hans lungor så tyckte hon att det lät konstigt.
Hon trodde att det var lunginflammation och skrev ut medicin till honom.
Vi gav honom det och han verkade må bättre.
Veckan efter så blev han sämre en kväll och spydde flera gånger.
Eftersom det var mitt i natten och växjö djursjukhus inte har någon jour så fick vi ta honom i bilen och åka till läckeby.
Där lyssnade ännu en veterinär på honom och nu tyckte de att hans hjärta lät konstigt också.
Så det blev att röntga honom och ta blodprov.
Det syntes på bilden att Zekes hjärta var större än normalt för en liten valp.
Så han var tvungen att stanna kvar på sjukhuset över natten eftersom de behövde göra ett ultraljud och det kunde inte ordnas förrän nästa dag.
I tårar och mycket smärta i våra hjärtan så lämnade vi kvar honom på djursjukhuset och åkte hem.
10 mil med hemska tankar och floder av tårar för både mig och älskling.

Dagen efter så ringde dom äntligen vid kl 15 och berättade att Zeke har ett allvarligt hjärtfel.
De förklarade att han inte lider, han vet inte ens om att han är sjuk och att de inte visste hur länge han kan leva med det.
Veterinären sa att han skulle kunna leva mellan ett halvår eller flera år, det kan dom inte veta.
Så vi fick medicin som ska hjälpa till och göra att hans liv blir så bra som möjligt.
Älskling och jag åkte och hämtade honom vid kl 18 och jag tror nästan aldrig att jag varit så lycklig som när jag såg honom komma springandes mot mig med sin lilla svans viftande.
Nu har vi honom här hemma och gör allt för att ta vara på den tiden som vi har med honom, oavsett hur lång tid det blir.
Hans kropp får själv bestämma när den inte orkar mer, vi vill tillbringa så mycket tid som möjligt med vår underbara hund som vi älskar så mycket <3




Vi älskar dig gubben, nu och för alltid <3

Kommentarer
Postat av: Hajen

Usch, vad tråkigt. :/ hoppas hans hjärta orkar länge till. <3

2009-07-12 @ 15:24:01
URL: http://sharkinboots.blogspot.com
Postat av: Emelie

Gumman.. Vet hur det känns när ens lilla "bäbis" är sjuk. Det kommer säkert lösa sig. Han kan inte vara på ett bättre ställe än hos er. Puss Kram

2009-07-12 @ 17:18:16
Postat av: Emma bloggar om kampen mot graviditet - efter två missfall !

Fy vad läskigt, men så länge han inte lider så ska ni ha kvar honom, och pussa honom lite från mig :P thihi.

Vi hade eller har en hund som Freddies mamma har nu när vi jobbar&pluggar, men iaf det var svårt att lämna honom till Fs mamma, så förstår dig.

Massa Kramar

2009-07-18 @ 23:10:03
URL: http://crazygirlinthisworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0