Vapen i skolan ?


För en stund sen så satt jag och tittade på Dr phil.
Tycker ofta att han tar upp bra saker i sitt program och hjälper människor.
Men idag blev jag lite chockad över ämnet som diskuterades.
De två gästerna som var där var mammor och de hade olika åsikter om ifall lärare ska få ha vapen på sig i skolan.
Jag antar att detta skulle vara en åtgärd för att inte lärare ska vara hjälplösa om det blir krissituationer som när en elev tar med sig ett vapen och börjar hota/skjuta.
Det har ju sorgligt nog hänt flera sådana tragedier i USA på olika skolor.
Men jag tycker ändå att det låter helt sjukt.
Vapen ska inte finnas i en skola.
Och hur vet man att de lärare som de ger vapnen till är människor som man kan lita på till 100% ?
Jag menar det finns ju massor av berättelser om lärare om utnyttjat elever osv.
Dom får ju ännu mer makt med ett vapen.
Vad tycker ni ?
Är det okej med vapen i skolor ?

Kommentarer
Postat av: hemligt

Nej självklart så ska man inte ha vapen i skolan. det låter helt sjukt. eftersom lärare dömer också folk om dem är snälla eller inte. nu kan dem ju bara hota en med ett vapen.jag tycker detta låter helt sjukt. men jag gillar doc inte dr phil. men vapen i skolan tycker jag inte. vad ska dem göra om någon hotar med vapen? ska dem skjuta ungen då? hur skulle det stå i tidningen?

2009-01-29 @ 07:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0