Arbetsförmedlingen m.m

Jahopp då var jag hemma igen efter någon timme nere på stan.
Var på arbetsförmedlingen och träffade min handläggare som visade sig vara trevlig och det kändes som han faktiskt var engagerad i att hjälpa mig.
Tyvärr så hade det blivit något fel med min ansökan till alfakassan så det kommer troligen ta en månad till innan jag vet om jag kan få det.
Suck.. men nu är det ju på väg iaf.
Vi pratade även om olika utbildningar som jag skulle kunna tänka mig ifall jag inte får tag på något jobb.
Det fanns tex en utbildning till jobb inom storkök på tex en skola eller så.
Det skulle jag faktiskt kunna tänka mig.
Men vi får väl se hur det blir, just nu vill jag bara hitta ett jobb som jag trivs med.
Så nu har jag skickat mitt CV till min handläggare, han skulle titta över det och se om han tyckte att jag behövde ändra något.
Efter det så ska jag sitta och skicka iväg det till olika städfirmor och se om jag får något napp där.

När jag ändå var på stan så passade jag på att springa in på AM hårstudio och fråga lite om hårförlängningar.
Skulle verkligen vilja sätta i så att mitt hår bli tjockare och längre.
Funderar även på att klippa lugg, men allt det här är ju drömmar tills jag får ett jobb eftersom hårförlängningen kostar mellan 3 - 6000 kr.
Fast då kan det hålla i upp till 6 månader om man sköter det ordentligt.
Så jag ska drömma vidare så länge.

Men nu så ska jag laga till lite lunch och vila en stund innan jag ska ut och promenera.


Kommentarer
Postat av: Anonym

förbannade arbetsförmedlingen.......

2009-01-12 @ 14:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0