Shopping o gamla minnen


Nu var det färdig shoppat för min del.
Jag är dock nöjd eftersom jag hittade tre bh:ar som sitter jätte bra och den här gången tänker jag inte förstöra dom i tvätten ^^ haha
Det blev två vita och en svart.
Underbara som dom är på HM så fick jag den billigaste till halva priset.
Det tackar man ju inte nej till och några kronor fick stanna kvar på kontot.

Eftersom jag fick vänta ca en halvtimme tills älskling kunde komma och skjutsa hem mig så vandrade jag runt lite på Samarkand och kikade.
Bläddrade i lite olika böcker.
Hittade två som jag verkligen vill köpa när jag får lite mer pengar.
En pocket som hette "Snälla pappa, nej"
Den handlade om en pojke som växer upp under hemska förhållanden.
Men en pappa som misshandlar och annat hemskt.
Den verkade jätte bra och jag tycker att jag känner igen namnet.
Funderar på om inte mamma har tipsat mig om den en gång förut.
Den andra boken var "Nigella Express"
En helt underbar kokbok med härliga maträtter som går fort att göra.
Jag hittade säkert tio recept när jag kollade igenom den.
Blev särskilt glad när jag hittade flera recept på laxfilé för det är något som jag gärna vill prova.

När jag gick där som bäst i affären och kollade runt så ser jag helt plötsligt min gamla plågoande från mellanstadiet.
Där stod han.
Killen som retade mig och gjorde mitt liv till ett helvete varje dag.
Killen som fick alla andra att vända sig emot mig.
Killen som hade som mål att få mig att gråta.
Killen som kallade mig för psykiskt sjuk.
Killen som fick mig att hata mig själv och mitt utseende.
Killen som fick mig att vilja avsluta mitt liv.
Killen som knäckte mig totalt.
Och han kände säkert inte alls igen mig.
Men det är sjukt hur mycket en person kan påverka ens liv utan att man själv påverkar deras överhuvudtaget.
Jag tror inte han minns mig.
Gör han det så tror jag inte att han minns samma saker som mig.
Jag tror inte att han skäms.
Jag tror inte att han bryr sig alls.
Och det han gjorde kommer alltid att finnas här inom mig.
Men han gjorde mig starkare utan att veta om det, och även om jag aldrig glömmer så kan jag gå förbi honom med huvudet högt nu.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är stark gumman, det vet vi!

<3

2009-02-27 @ 18:22:42
Postat av: Lovisa

jag som skrev:)

2009-02-27 @ 18:23:39
Postat av: cHarLie

gumman, boken "snälla pappa, nej" är på väg love

2009-02-27 @ 21:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0