Sharkwater

När jag såg dokumentären "Sharkwater" för några kvällar sedan så blev jag sp gripen av den.
Jag kände sorg,frustration och förtvivlan eftersom detta vackra djur som funnits i miljontals år är så hotat.
Tusentals hajar slaktas varje dag tillsammans med massor av andra oskyldiga djur som fastnar på tjuvfiskarnas revar.
Jag såg och jag grät.
Hajar som drogs upp ur vattnet, fick sina fenor avskurna och sedan slängdes tillbaka ner i djupet.
Allt medan de fortfarande levde.
Jag känner en sådan sorg för att nästan ingen känner för hajar som jag gör.
Jag tycker att de är vackra, stolta djur som ska respekteras.
Killen som gjort dokumentären ger en så bra bild av hajen.
En bild som jag inte sett någon annanstans. 
Rädslan för hajar planteras hos oss redan som barn.
Klart att vi är rädda då.
Om man ser på fakta så dör fler människor av anfall från elefanter än hajar men ingen springer ut och skjuter elefanter om en människa dött eller blivit skadad.
Hajarna däremot dödas vildsint om ett hajangrepp inträffat.
Folk behöver mer kunskap.
Så oavsett hur du ser på hajar nu.
Se på filmen och tänk om.
Ge det en chans.
Hajarna behöver hjälp.

Kommentarer
Postat av: Hajen.

Myohmy,

Så rätt så! Förjävligt att man ska slakta dom stackarna på de viset. ._.



Hajar är de bästa & vackraste som finns! <3

2008-09-02 @ 18:35:34
URL: http://hajenkommer.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ah, jag är rädd för dom men dom ska fan inte torteras :(

2008-09-02 @ 19:40:33
URL: http://fakeyoursmile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0