Vart går gränsen ?

Nu har jag sett den där reklamen för många gånger.
Reklamen där en kvinna stolt berättar att hennes mål är att bli världens fetaste.
Hur tänker man då ?
Jag såg förra veckan på programmet generation fett och fick lite samma känsla av även det programmet.
Det handlade om stora kvinnor som var stolta och tjänade pengar på sin övervikt.
Jag håller absolut med om att man ska ha ett bra självförtroende även om man inte ser ut som idealet.
Man ska kunna ha lite fett på sin kropp utan att skämmas och kunna unna sig lite av det goda i livet utan att få ångest.
Men samtidigt så måste man ju stanna när övervikten går ut över hälsan.
En av kvinnor i programmet hade svårt att gå pga sin kroppstyngd.
Ändå så satt hon och vräkte i sig en massa ohälsosam mat.
Jag vill att man ska älska sig själv, men gränsen måste ju finnas där någonstans när kroppen inte orkar med.


Kommentarer
Postat av: hajen

ja, man kan ju undra.. finns ju folk åt andra hållet också inte bara överviktiga. Människor borde bara lära sig att acceptera sig själva, så som brudarna som tjänade pengar på sin vikt.



Lyckliga verkar dom vara trots sin ohälsa iaf.

2008-10-14 @ 21:40:13
URL: http://sharkinboots.blogspot.com
Postat av: emelie

jag tycker det är "fett" äckligt. höll på att kräkas.. det är ju något som handlar om självhävdelse och uppmärksamhet. hade hon fettot mått bra hade hon aldrig varit så. puss å hej snoppis

2008-10-16 @ 00:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0