Motionera mera

Idag så cyklade jag för första gången till jobbet i stan från Öjaby.
Och det var inte så roligt kan jag tala om.
Inte för att jag inte vill cykla så, men för att min kondition måste vara i den sämsta formen någonsin.
Jag blev så arg på mig själv.
Mina ben liksom gav upp så fort det kom en backe och min andning ska vi inte ens tala om :P
Andnöd kan vi kalla det bara ^^
Men efter mycket om och men så var jag äntligen framme på jobbet nästan exakt kl 5.
Så efter detta fiasko har jag fått ny motivation till att börja ut och röra på mig.
Jag och älskling ska ut och gå efter att vi har ätit sen och när jag har fixat ett par ordentliga skor så kanske vi ska försöka oss på att springa också.
Det har jag aldrig lyckats med förut utan att få håll och sådär, men jag vill absolut ge det ett försök.
Älskling sa att det bästa är att springa 5 minuter, gå i 10 minuter och hålla på så i början tills man fått upp tempot lite.
Så det känns bra tycker jag :)
Får väl se om det lyckas, men jag ska iaf försöka för jag orkar inte hålla på och cykla in till stan om jag ska vara helt slut och genomsvett efter varje gång :P
Så nu får ni som läser hjälpa till och peppa mig här ^^

Annars så har jag mest tagit det lugnt idag, tvättat och städat lite.
Tog även en liten tupplur eftersom jag vaknade en gång varje timme inatt.
Så behövde lite extra sömn :)
Men nu blir det att laga mat tills älskling kommer hem.
Kycklingfilé och stekt potatis, mums !


Pratade en stund med älskade bästa vän också, vi ska nog ses på ondag :)
Längtar efter dig vännen !

Kommentarer
Postat av: lovisa

saknar dej med!<3

2008-11-10 @ 17:54:02
URL: http://metrobloggen.se/lovisan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0