Oskrivna regler

Ibland så blir jag så trött.
På alla dessa oskrivna regler som  tydligen ska berätta för folk vad dom får eller inte får göra.
Ett exempel på detta är jag och min älsklings förhållande.
Vi har varit tillsammans i 6 månader, bott tillsammans i ca 3 av dem och vi har skaffat två katter tillsammans.
Det skrämmer folk, man får frågor om att "tycker du inte det har gått lite fort ?"
Nej ! 
Det har inte gått fort, vi har tagit det i den takten som vi tycker har känts rätt för oss.
Hur kan någon annan veta hur lång tid vi behöver tillsammans för att veta om vi passar ihop?
Det är ju så extremt olika från person till person, från par till par.
Jag önskar att folk slutade att se samma förutsättningar för alla, och ge alla en chans oavsett det andra.
För se på oss, vi lever här, bäst tillsammans.
Det finns inga löften om att det kommer hålla för alltid, men vi tar en dag i taget och är lyckliga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0